I appreciate nga si Director Victor Caindec took the time to put into words his thoughts sa atong speed limits ordinance.
As the head of the Land Transportation Office, nahibalo siya sa sitwasyon sa atong kadalanan. And as former executive director sa Cebu City Transportation Office, nakasabot siya specifically sa atong kahimtang in Cebu City.
Nanghinaut ko nga masabtan sa tanan nga kini atong’ ordinance does not intend to solve Cebu City’s general traffic problems. Nor is it to prevent accidents per se.
Gihimo nato ang ordinasa aron nga kapugngan ang fatalities kon duna man ugaling mga bangga sa kadalanan. Sa ako nang’ giingon, one avoidable and unnecessary death is one too many.
Sa pagtuon sa National Association of Transport Officials, for example, ang usa ka sakyanan nga nagdaga’g 50 kilometers per hour, or an estimated 44 feet per second of actual speed, maka travel pa’g additional 109 feet, gikan sa pag yatak sa brake, una ma full stop.
Wala pa giapil sa calculations ang mga variable sama sa upaw nga ligid, kadangug sa dalan, ulan, ug poor visibility.
Dili gyud malalis, when we reduce our speeds, we increase the probability nga kon ma aksidente man gani kita, kita ug ang atong mabanggaan, maluwas pa sa kamatayon.
Sa kadtong nag ingon nga dili speed limits ang sulbad sa aksidente, sakto mo.
Ang mga experts sa road safety dunay gitamod ug gisagop nga Swiss Cheese Model of Prevention.
Ang modelo mipakita nga walay usa ka sulosyon nga makatubag sa tanang mga possible scenarios on road safety.
Kon gusto nato matubag ang tanang scenarios, kinahanglan ta’g daghan nga solutions nga atong I patong-patong.
Sa traffic, the city’s phased intervention has, to date, included upgrading the traffic management system, supporting the modernization of public transport, and facilitating alternative means of transport (sama sa bicycling), and protecting those who do thru designated lanes.
On the emergency response side, dili malalis kon giunsa sab nato pag strengthen ang atong capacities dihang dapita — from creating the necessary structures, procuring the necessary equipment and training, and just generally making sure things work.
Sama sa nabantayan ni Director Caindec, we also further laid down the foundation for other future interventions.
One intervention nga wala na sa akong kamot: ang tanan unta nga motorista mohunahuna pud sa kaayuhan ug kaluwasan sa uban nga mga naa sa dalan – be it their fellow motorists, other road users, and the pedestrians.